top of page

הדבקה

ההדבקה אצלנו היא הצמדת התמונה ע"י דבק דו צדדי ברמת שימור ארכיונית למשטח שטוח וקשיח לצורך הכנת מסגרת או לצורך הצפת (הרחקה) התמונה מהקיר.

אנו מדביקים על סוגים שונים של חומרים קשיחים אך העיקריים שבהם הם:

הדבקה על גאטור לבן או שחור

The original, heavy-duty graphic arts foam board

משטח תלת שיכבתי העשוי משתי שכבות עץ/wood fiber veneer laminate impregnated

וביניהן ליבת פוליסטירן.

משטח הקשיח ביותר והמומלץ ביותר להדבקת יצירות אמנות.

מגיע ללא דבק ואנו מישמים עליו דבק נטול חומציות - acid free.

מגיע בעוביים של  5 או 10 מ"מ 

הדבק: אנו מציעים מספר דבקים ליישומים ותקציבים שונים. המומלץ ביותר הוא הדבק נטול החומציות לרמת שימור ארכיונית - acid free.

Dibond

משטח תלת שיכבתי העשוי משתי שכבות אלומיניום וביניהן פוליטילן שחור. הדיבונד מגיע בעוביים של  3 או 4 מ"מ (השכיח הוא 3 מ"מ).

הדבק: אנו מציעים מספר דבקים ליישומים ותקציבים שונים. המומלץ ביותר הוא הדבק נטול החומציות לרמת שימור ארכיונית.

PVC 

פי.וי.סי מוקצף רב-שימושי, גמיש, קל משקל ועמיד, המציע יתרונות בולטים ליישומי שילוט ותצוגה. הלבן ניחן בדרגת לובן גבוהה ביותר, ובנוסף פני שטח חלקים ובעלי אחידות גבוהה, המאפשרים הדבקה חלקה לחלוטין.

מאפיין נוסף וחשוב זה כושר חיתוך גבוה ועקב כך ניתן לקבל קנט מושלם מדוייק ואסטטי .

מגיע בעוביים 2-20 ממ . מומלץ להדבקה בעוביים מ 5 ממ .

לצורך קבלת תוצאה עדינה ואסטטית ניתן להדביק גם בעובי 3 ממ אך הטיפול בתמונה חייב להיות בזהירות רבה.

 

קאפה

הקאפה האפורה Kapa Fix: הקאפה היקרה אך מומלצת .

אנו מעדיפים לעבוד עם גטור כי הגטור הוא חומר חזק וישר יותר שאינו מקבל בטן לחלוטין.

הקאפה האפורה קשיחה  הודות לחיזוקי אלומיניום דקים לאורך המשטח ולרב אינה מקבלת "בטן" עם הזמן. 

הקאפה מגיעה עם דבק דו צדדי איכותי במיוחד עם רמת חומציות נמוכה מאד.

קאפה לבנה: לצערנו כמעט כל הקאפות הקיימות בשוק הישראלי הם ברמה נמוכה ונותנות פתרון זול למחפשים שיטת הדבקה זולה. תחום הקאפות התפתח מהמוצר המקורי של חברת 3A ומהמצאת ה-Kapa Fix האפורה המקורית. במזרח הרחוק הבינו את הפוטנציאל הטמון בתחום, החלו בייצור קאפות זולות וכך הפכה המילה קאפה למילה נרדפת לפתרון זול ולא איכותי בעוד שבמקור מדובר בחומר גלם יקר ואיכותי מאד. לא כל הקאפות הלבנות גרועות ואנו מחזיקים קאפות לבנות סבירות אך קשה להמליץ על אחת מהן כאשר מולן עומדת הקאפה האפורה המקורית והגטור פורם הנפלא שאינו מקבל בטן.

 

פרספקס – זכוכית אקרילית -  Face Mounting

הדפסה מאחורי פרספקס ניתנת לייצור בכמה שיטות המציגות את התמונה ללא צורך במסגור.

מתאים לאמנים אשר אינם מעונינים למסגר באופן המסורתי ואשר רוצים להציג את יצירתם ללא שום דבר שסוגר ותוכם .

כמובן שניתן אף למסגר את את היצירה בתוך מסגור הפוך הנותן להנות משני העולמות.

בטכניקה זו מדפיסים ישירות על הפרספקס, מצידו האחורי, ומצמידים משטח קשיח מאחורי ההדפסה. שיטה אחרת היא להדפיס על נייר ולהצמיד משני צדדיו משטחים קשיחים, האחד עשוי פרספקס והוא ממוקם בצד הקדמי ובצד האחורי משטח מ-PVC או Dibond. קרא עוד...

 

למינציה – שכבת הגנה לתמונה

ישנה אפשרות לעשות למינציה לתמונה לפני ההדבקה ו/או המסגור. זו איננה חובה אך הרבה פעמים היא מומלצת. מדובר במריחת שכבה דקה מאד של ניילון שמגינה על התמונה מפני שריטות, לכלוך, אבק, כתמי שומן ודהיית הצבעים עם הזמן. מתאים במיוחד להדפסות שממוסגרות ללא זכוכית. 3 גימורים: מט, סטין ומבריק.

bottom of page